Ons team stelt zich voor
Sandra Bijleveld
Mijn naam is Sandra Bijleveld ik ben directeur van deze fijne school en inmiddels al 29 jaar werkzaam in het basisonderwijs.
Ik werk sinds zes jaar op de Tiende Penning en de laatste drie jaar ben ik directeur. Wat de Tiende Penning zo bijzonder maakt is het contact met de leerlingen en ouders. Ik ken ze allemaal en we weten elkaar snel te vinden. Het team is daadkrachtig en werkt hard om ieder kind het beste te geven. Kinderen zichzelf zien ontwikkelen onder onze vleugels is het mooiste wat er is.
Naast mijn taak als directeur heb ik ervoor gekozen om ook de rol van kwaliteitscoördinator te blijven vervullen, op deze manier kan ik fulltime aanwezig zijn en ben ik er altijd om iets direct op te kunnen oppakken. Het afgelopen jaar hebben wij ons schoolplein volledig gerenoveerd en beschikken wij nu over een schoolplein waar de kinderen heerlijk kunnen spelen onder en na schooltijd. Ook werken wij regelmatig in ons moestuintjes.
De Tiende Penning staat voor natuurlijk goed onderwijs.
Met trots presenteer ik u het team.
Leerkrachten
Jennifer Heiligers
Mijn naam is Jennifer Heiligers. Elke maandag, dinsdag en vrijdag ben ik juf bij groep 3/4.
Ik ben leerkracht sinds 2006. Dus al bijna 18 jaar, waarvan al ruim 14 jaar hier op OBS De Tiende Penning!
Daarnaast ben ik ook lid van de MR.
Waarom ik juf ben wilt u weten…tja ik kan niets anders dan juf zijn. Het zit in mijn bloed en het is wie ik ben. Kinderen zijn zulke interessante mensen. Ik vind het heel fijn om ze dingen te leren waarmee ze zich verder kunnen ontwikkelen. Die basis is zo belangrijk voor hun welbevinden nu en de rest van hun verdere leven. Daarnaast leer ik ook nog steeds heel veel van de kinderen hier op school.
Vanaf het moment dat ze hier op school komen bij de kleuters, tot dat ze vertrekken eind groep 8….Ik ken ze allemaal! En ik denk dat ze ook allemaal mij wel kennen. Dé juf die van Harry Potter en pretparken houdt, de juf die wel van kletsen houdt enz.
Waarom ik hier al 13 jaar werk…omdat Vierpolders een deel van mij is geworden. De kinderen, de ouders en vooral niet vergeten het team waarmee ik het onderwijs hier mag vormen.
Anoek de Jong
Mijn naam is Anoek de Jong ik werk twee dagen per week in groep 1 / 2 samen met mijn fijne collega Caro.
Op dinsdag sta ik voor groep 4/5 dan is mijn collega Marijna een dagje vrij.
De kinderen zetten in de kleutergroep hun eerste stappen in het onderwijs en ik vind het dan ook heel leuk om ze hierin te begeleiden. Zo leuk om te zien hoe ieder kind op zijn eigen manier zijn plekje in de groep vind, of ze nu stil en verlegen binnenkomen of dat het lijkt alsof ze hier al jaren in de klas zitten. De kinderen leren ook ontzettend veel van elkaar want de een kan fantastische bouwwerken maken en de ander is heel goed in knutselen en tekenen. Aan mij de eer om kinderen te stimuleren in hun ontwikkeling zodat ze “vanzelf” steeds een stapje verder gaan. Samen spelen en samenwerken is in deze eerste schooljaren de manier om nieuwe dingen te leren van en met elkaar.
In mijn vrijetijd hou ik van lezen, sla ik een balletje op de tennisbaan of trek ik mijn hardloopschoenen aan, dit jaar staat de kwart marathon van Rotterdam op de kalender. Anders ben ik met een schuurmachine in de weer op de steiger om ons klushuis weer een stukje mooier te maken.
Caro Poldervaart
Leuk dat u een kijkje komt nemen op onze website. Mijn naam is Caro Poldervaart. Op maandag, dinsdag en donderdag ben ik leerkracht van groep 1/2.Daarnaast ben ik vertrouwenspersoon voor leerlingen, ouders en personeel bij ons op school.
Ik woon samen met mijn man in het dorp waar onze fijne school staat. In mijn vrije tijd ben ik graag buiten om te wandelen of fietsen.
De sfeer in de groep vind ik heel belangrijk. Wanneer kinderen met plezier naar school komen en het fijn vinden in de klas zullen zij ook beter tot leren komen. Ik probeer alle kinderen iedere dag een stapje verder te helpen in hun ontwikkeling. De trotse glimlach op het gezicht van een kind wanneer ze beseffen dat iets gelukt is, geeft mij veel voldoening.
Ik geniet iedere dag van de belevingswereld van de kleuters en hun open kijk op de wereld.
Het thematisch werken in onze groep is iets wat ik erg fijn vind. Hier kan ik mijn creativiteit in kwijt.
Contact met ouders vind ik heel belangrijk. Het lesgeven, de kinderen, ons gedreven en gezellige team maken dat ik met veel plezier naar mijn werk ga.
Petra Spits
Mijn naam is Petra, ik ben inmiddels meer dan 25 jaar werkzaam in het onderwijs. Hierbij heb ik in alle groepen lesgegeven en heb ik ruime ervaring als intern begeleider.
Het is mijn passie om kinderen iedere dag een stukje verder te helpen in hun ontwikkeling. Wanneer ik blij naar huis ga? Als ik de sprankeling heb gezien in kinderogen die zeggen: ‘Ik begrijp het’ of ‘Ik kan het’. Dit geeft mij energie om ook te blijven zoeken naar oplossingen wanneer het even wat moeilijker gaat. Betrokkenheid en een goede relatie zijn hierin voor mij essentieel. Hier zal ik mij dan ook altijd voor inzetten.
In mijn vrije tijd lees ik graag. Ook bezoek ik graag plaatsen waar ik weer nieuwe dingen leer en ervaar.
En wat is er leuker dan kinderen dingen te leren waar je zelf zo van houdt?
Marijna van der Bie
Ik ben Marijna van der Bie, juf van groep 4/5 voor 4 dagen in de week. Inmiddels 23 jaar werkzaam in het onderwijs waarvan 6 jaar op de 10e Penning.
De Tiende Penning is een fijne school om op te werken. Het onderling contact tussen de leerkrachten is goed, wat het onderwijs natuurlijk ten goede komt. Doordat we een kleine school zijn kennen we elkaars leerlingen en weten we van elkaar wat er speelt.
Ik ben leescoördinator. Ik hou me veel bezig met het lezen en het leesonderwijs binnen de school. Het leesplezier staat bovenaan! Het mooist vind ik het wanneer ik een leerling helemaal in een boek zie duiken.
Ook hou ik me bezig met het begeleiden van studenten die bij ons stage komen lopen. Hiervoor doe ik de opleiding tot Schoolopleider. Want uiteindelijk leer je dit leuke werk het beste in de praktijk.
Brenda Verwaal
Ik ben Brenda Verwaal. Ik ben de juf van groep 6/7 en werk 4 dagen in de week. Ik werk nu 20 jaar in het onderwijs en alweer 11 jaar op obs de 10e Penning.
Ook ben ik ben lid van de MR. Ik houd van de charme van een dorpsschool. Het team is klein en hecht en we kennen elkaars kinderen.
Ik vind het belangrijk dat kinderen met plezier naar school gaan en zich veilig voelen in de klas. Dat we op een juiste manier met elkaar omgaan, besteden we dus veel aandacht aan. Ik ben fan van bewegend leren en samenwerken. Ik pas dus veel coöperatieve werkvormen toe en bedenk en maak vaak spelletjes om een bepaald leerdoel in te oefenen. Vaak zeggen kinderen: “Is het nu al tijd?”. Dan weet ik dat het een goede dag geweest is.
Gerbrand Berenschot
Mijn naam is Gerbrand. Ik sta nu inmiddels alweer zo’n twintig 20 jaar voor de klas. Op De Tiende Penning werk ik dit schooljaar fulltime in groep 8.
Ik vind het belangrijk dat kinderen goed met elkaar om kunnen gaan, kunnen samenwerken en zich veilig voelen. Daarom werk ik dagelijks met coöperatieve werkvormen om dit te stimuleren. Tegelijkertijd zijn ze ook nog eens allemaal actief bij de leerstof betrokken. In mijn lessen ben ik doelgericht en maak ik de kinderen duidelijk wat ze moeten leren en waarom ze dat moeten leren. Maar we hebben tussendoor ook veel plezier. We doen overlopertje of ik voetbal lekker mee in de pauze, zingen we een liedje of doen we een Energizer. We hebben gesprekken over bijvoorbeeld: de Mol, de wereld of Lego. Ik heb niet echt een favoriet vak. Als ik er dan één moet kiezen dan toch de zaakvakken, bij ons is dat Faqta.
Ondersteunend personeel
Onderwijsassistenten
Ik ben Yvonne, leraarondersteuner (midden).
Op maandag sta ik voor groep 6 en op donderdag voor groep 5, hiernaast zal ik op dinsdag/woensdag groep 7/8 ondersteunen.
Mijn naam is Sanne (links) en zal 4 dagen per week groep 3/4 assisteren. Samen met Yvonne verzorgen wij op dinsdag en woensdag na schooltijd de huiswerkklas. Wij begeleiden ook nog individuele leerlingen waar dit nodig is.
Mijn naam is Jacqueline (rechts) en ik zal de taalklas begeleiden voor de (anderstalige) leerlingen zoals Bouw en woordenschat en met zijn drieën begeleiden wij op dinsdag en woensdag het HDT.
Angelique Kranendonk
Ik ben Angelique Kranendonk.
En werk sinds een jaar als Conciërge bij OBS De Tiende Penning.
Ik heb mijn plekje op school gevonden binnen het team van leraren en kan ik het goed vinden met de kinderen op school.
Mijn werk bestaat uit diverse werkzaamheden maar het leukste vind ik om met kinderen om te gaan.
In mijn vrije tijd lees ik graag boeken.
Administratief medewerker Mia Koedood
De vakleerkrachten
Bewegingsonderwijs
Arjan van der Voort
Ik enthousiasmeer kinderen graag om te sporten en bewegen vanuit de overtuiging dat dit het perfecte middel is om je op vele vlakken te ontwikkelen als persoon. Wanneer ik kinderen samen met elkaar plezierig zie sporten in de gymzaal en ze daarbij hun vaardigheden verbeteren dan heb ik een goede dag. Regelmatig geef ik leerlingen een high five wanneer ze het goed hebben gedaan!
Muziek op school
Ynke & Romy
Humanistisch Vormings Onderwijs
Kim Kneppel
Ik geef met veel plezier Humanistisch Vormings Onderwijs (HVO) op OBS De Tiende Penning.
In deze lessen worden de leerlingen gestimuleerd om na te denken over zichzelf, de ander, de samenleving, normen en waarden en allerlei maatschappelijke onderwerpen. De leerlingen leren om met elkaar in gesprek te gaan, maar ook te luisteren naar klasgenootjes die misschien heel anders denken. De leerlingen krijgen leuke, dynamisch lessen aangeboden waarin ruimte is om ervaringen, meningen en gevoelens te delen.
Godsdienst Vormings Onderwijs
Mariette Weeda
Ik vind het heel erg leuk om Godsdienstig Vormings onderwijs (GVO) te geven op school. Tijdens de lessen gaan we op ontdekkingsreis.
We gaan met elkaar aan de slag met verhalen, in het bijzonder Bijbelverhalen, om te ontdekken wie we zijn en wat het leven voor ons betekent.
Ik laat vooral de kinderen aan elkaar vertellen wat ze ervaren en vinden.
Spelen en leren gaan hand in hand.
Er is aandacht voor gebeurtenissen in de wereld en in het leven van de kinderen zelf.
Ze leren om hun eigen mening te formuleren, hierdoor komen ze steviger in hun te schoenen staan.